top of page

                            חמשת האלמנטים של האישיות האנושית

מהם למעשה חמישה אלמנטים אלו ?
חמישה אלו הם חמישייה מוזרה ומשונה
יש בהם את כל המרכיבים של האדם והנשמה

 

הלידה שמתחילה בחידוש ירוק רענן ולובשת נערות צהובה מבכירה

ה
ילד הטבעי משחק בלהיות מבוגר טבעי ומרתק ולומד את כישוריו ומביע את יכולותיו

המבוגר מנסה להתאזן וכאן חל מהפך
המבוגר כבר לא טבעי
הוא מנסה להתאים את עצמו לעולם התרבותי

בעולם העתיק הייתה למבוגר האפשרות להיות חלק משבט ולא היה מנוכר
בעולם הנוכחי המבוגר סובל מהשפעה תרבותית

במקום שהכחול יהיה מאוזן לחיים מתוך בחירה
הוא נופל בין הכיסאות של חיים מתוך חוסר ברירה

במקום ש
הילד הטבעי הירוק יוכל לחיות ולהביע את יכולותיו
הוא נופל לתוך הבלבול הסביבתי ומתקשה בתוך המהומה
וחוסר התמיכה הרגשית לחיות כאן את חייו.
הוא סובל מפסיכולוגיה של ילדות שלא נתנה לו חופש התבטאות
הוא לא מכיר את עצמו ואת סביבתו ולפיכך אין באפשרותו להשתלב בחיים על עצמו
כאן יכול להיווצר מהפך של גיל וזמן
אם המבוגר בכול זאת הצליח לעבור את מבחן הזמן
מבחן הזמן מתאר את הדרך הרוחנית אשר בעזרתה הוא יכול ללמוד להבין את עצמו
דרך ההבנה של עולמו , נשמתו ותכליתו.

וכך בין הגילאים 21 עד 56 יש לו 35 שנים מהותיות על-מנת להתקדם לתוך עצמו
דרך עולם האשליות.
אחר כך נותר לו לשאת בתוצאות אשר הן לבנות ומתארות את הרישום של הדרך שהאדם אוסף בעצמות.
אפרת Remind לביא

 

          חמשת ה 'אניים'        

 

כיצד "אני" מגיב ?

בתרשים למעלה נראים חמשת ה "אניים", כפי שהם מחולקים לילד נרכש עליו מבוסס בוגר נרכש
ולילד הטבעי עליו מבוסס הבוגר הטבעי וההשראה של שני אלו אשר מחוברים אליה ב-אני הרוחני.
 

כיצד אנחנו מגיבים ו מי בתוכנו מגיב ?

מי מאיתנו לא מכיר את הדברים שאנחנו נמשכים אליהם באופן שנראה לנו כל כך טבעי,
יהיו אלו גידול צנוניות או בעלי חיים, מלאכת יד ויצירות אמנות ומוזיקה ושירה, טיולים ומסעות, קריאת ספרים וצפייה בסרטים מז'אנרים מסוימים, לימוד מחקר של תחומים רבים ושונים, נסיעה על אופניים, ריקוד, מפגשים שונים, הרצון לעזור ולטפל ולרפא, חפצים עתיקים, שחייה, ספורט מכול מיני סוגים, כתיבה, הפלגה ומחקר בימים באוקיינוסים ונהרות, הטסת עפיפונים, דיג, ומה שלא יהיה התחביב האנושי הזה שאנחנו מתעניינים בו
ואוהבים לעסוק בזה.

רוב הדברים אותם אנחנו אוהבים ומחבבים נולדים מתוך ה-
אני הילדותי הטבעי ואם מוזנים ומעודדים על-ידי סביבתו יש להם אפשרות לגדול להיות מיושמים בבוגר טבעי ולהמשיך להיות גורם מהווה השראה בחיינו – אני רוחני.

מדובר כאן בראש ובראשונה בנטייה האישית המולדת, אך מתוקף היותנו מוקפים בסביבת גידול אנושית אשר משפיעה על היווצרות הזהות של האישיות, נוצרת בנו זהות של 'אניים' נרכשים.

ה-
'אני' הילדותי הנרכש מנסה להגן עלינו בתוך קבוצות ההשתייכות החברתיות בהן אנחנו גדלים והוא עושה את זה בעזרת השוואה ותחרותיות.
ה-
'אני' הילדותי הנרכש משווה אותנו לאחרים, מרגיש נחות מהם או טוב מהם, ולומד להשוויץ ביכולות שלנו כמו גם לקנא באחרים על יכולותיהם, כך הוא מנסה להגן עלינו ולתפוס מקום בתוך קבוצת ההשתייכות, להפוך להיות הראשון, המוביל, בעל היכולת הטובה ביותר, לגרום לנו לרצות להתקדם ולהשיג מעמד על מנת שנזכה בתשומת לב ובתמורה חומרית והכרתית מסוגים שונים.
 

ה- 'אני' המבוגר הנרכש הוא החלק בתוך האדם שמנסה להסביר את הסיבות שבגללן הוא פועל כפי שהוא פועל,
הוא מתרץ את עצמו ואת האחרים בסביבתו על מנת להגדיר את עצמו בעיניי עצמו ובעיניי אחרים והוא בדרך כלל לא מסביר את ההסברים האלו בעצמו אלא אוסף הסברים שנרכשים בסביבה ומאמץ אותם על מנת להגן על הילד הנרכש ודרכי הפעולה שלו, הוא המגן של המגן הילדותי – של ה-
'אני' הילדותי הנרכש.

אם אנחנו למשל מקנאים במישהו על יכולותיו או מעבירים ביקורת על היכולת של מישהו אחר
ל-
'אני' המבוגר הנרכש יהיה לכך הסבר שיצדיק את עצמו כדי שנוכל להמשיך לקנא או להעביר ביקורת
(על אחרים או על עצמנו...) והוא לגמרי יאמין שהוא באמת מסביר את הדברים כפי שהם.

אז אם אני מגיב/ה : "וואו, איזה ביצוע מושלם, הלוואי הייתי יכול/ה גם אני " (תגובת קנאה)
ה-
'אני' המבוגר הנרכש יסביר את הביצוע המושלם, יספר על המקום בו האדם הזה למד מגדולי המבצעים
יתאר את המכשירים המעולים בהם הוא משתמש ואת הטכניקות המופלאות ובכך יתרץ את הסיבות המבססות את הקנאה הזאת ואשר מבוססת בתחושת נחיתות.

אם אני מגיב/ה : "נו...בסדר, ראיתי כבר ביצועים הרבה יותר טובים" (תגובת זלזול)
ה-
'אני' המבוגר הנרכש יסביר שזה לא שווה את המחיר, חבל על הזמן והמאמץ,
זה יגרום לו לחוש טוב יותר מהמבצע, ולחוש רגשות עליונות.

בשני המקרים התגובות נרכשות, גם של ה-'אני' הילדותי הנרכש וגם של ה-'אני' מבוגר הנרכש.

ה-'אני' הטבעי ו-'אני' מבוגר טבעי ו-'אני' רוחני.  נמשכים למוזיקה ונהנים מהמוזיקה,
המוזיקה גורמת להם הנאה, שמחה והשראה.
אבל יהיו אלו ה-
'אני' הילדותי הנרכש והמבוגר הנרכש שיגיבו תגובות משוות, מקנאות, תחרותיות או מזלזלות כמו גם מעריצות ומתלהבות בהגזמה.
אפרת Remind לביא

בשביל הוויה ( Being ) צריך אוכל
בשביל לעשות אוכל צריך עשייה ( Doing )
בשביל שתהיה שבע – שיהיה לך אוכל (Having )

 

ניתן להבדיל בין צורך לבין רצון
יש לנו צרכים ויש לנו רצונות

אנחנו לא 'רוצים' לאכול אלא למעשה 'צריכים' לאכול
הצורך הוא ה 'אוכל'
אז, איזה סוג של 'אוכל' יכול להיות ה'רצון' ?

 

האם הרצון הוא משהו אשר ניתן להגדירו בתור סוג של אוכל ?

כי זה מראה שהרצון הוא לא האוכל עצמו או הצורך עצמו אלא אותה סגולה או תכונה מקדמת ממריצה ומעוררת,
אותו הדחף הכמוס החבוי בתוכנו ויכול להתעורר בנו ומסוגל להמריץ ולקדם ולדחוף אותנו להשיג אוכל,
ולא רק להשיג אוכל מועט על-מנת להשביע רעב רגעי אלא ניתן בעזרת סגולה ותכונה רצונית זאת להשיג אוכל טוב, אוכל מעודן ואוכל משובח ממש כי הרצון הוא רצון לתחושת שובע, רצון לתחושת משמעות, רצון לחיות ולהיות,
רצון להימצא ולנמצאות והרצון לקחת חלק והרצון להרגיש ולהיות שייך, הרצון לעשות, ליצור להתנסות הרצון לעשות מעשים גדולים וחשובים ונצורים ומיוחדים אשר ינציחו את האדם בעולמות האנרגטיים המאירים
ואם לא יספיקו לבניית גופים נצחיים אז לפחות יאפשרו לנשמה גלגולים נוספים.

ואז, הרצונות האלו האנושיים של לעשות וליצור ולהיות חלק, הרצונות לסיפוק ולהרפתקאות ולהתנסויות הם למעשה רצונות שהם גם צרכים, ולמרות שלא כל הצרכים והדחפים הם משהו כל כך ברור כמו רעב של בטן או שעמום של מוח או הצורך בחיבוק ואכפתיות או חרמנות של אברי המין ואשר אלו הם צרכים ברורים אשר יכולים בקלות לקחת אותנו לחפש ולספק לעצמנו אוכל או לחפש עניין ולחפש בני זוג ולחפש תמיכה ואכפתיות וחיבוק.

יש רצונות שקשה להגדירם ובכול זאת גם הם נמצאים איתנו שמה כל הזמן,
ואחרי שדיברנו על החלוקה לחמשת ה 'אניים' :  " הסדרה הראשית הכללית של ה 'אניים' האנושיים "
והגענו להבין ולתפוש את הקושי שיש לנו עם ההתפזרות ועד כמה לאחרונה ההתפזרות מורגשת וברורה ומקשה עלינו את ההתמקדות בדברים אשר אותם אנחנו רוצים ולפיכך קשה לנו להתמקד,
ההתמקדות דרושה לנו על-מנת לסייע לנו להשיג את הדברים אותם אנחנו באמת רוצים וצריכים
וכדי שנוכל באמת להחליט מה אנחנו כרגע רוצים מהסופרמרקט הקוסמי של האיכויות הנצחיות
כי בסופרמרקט הקוסמי של האיכויות הנצחיות יש המון דברים איכותיים שמחכים להאיר את חיינו
וכול זה יכול ורוצה להינתן לנו
אם אנחנו רק זוכרים להתמקד ולבקש את מה שאנחנו צריכים ורוצים.

ובכן, זה הגיע ככה, בדרך שהיא לא כזאת פשוטה אבל גם לא נורא מסובכת . . .

בפשטות – אנחנו עושים רשימה של כל מה שעולה בדעתנו ואשר את זה אנחנו יכולים להצטרך ולרצות ומחפשים ברשימה הזאת מה באמת הכי חסר לנו עכשיו ?

האם זוהי סובלנות או הבלגה
האם אנחנו נעדרי תחושת חופש או מחוסרי עניין והרפתקה ?
האם זוהי זוגיות שחסרה לנו ואכפתיות ותמיכה ואולי אנחנו לא יודעים לשים סוף לדברים ולסגור עניינים או יחסים אשר אותנו כבר לא משרתים...
אולי זוהי עבודה פיזית ומה לגביי עבודה רוחנית
האם זה טיפוח הגוף או טיפוח היופי והחן...
או שמא זה חוסר אמון ואמונה
ומה לגביי איזון וחוסר אונים והבנה...

אוף...רציני....כי הרשימה הזאת יכולה להיות רשימה מאוד ארוכה...
ובכול זאת רק נותר לנו להיות סוג של "מנהלי חשבונות קשוחים ואכזריים"
ולחשוב באמת : "איזה דברים כרגע הם הכי נחוצים לנו בחיים ?"
כי בהרבה מקרים כפי שנוכל לראות את זה בטבלה, יש להרבה חסרים וצרכים ורצונות השפעה וקשר לחסרים וצרכים רצונות אחרים...
וככה תוך כדי חפירה יסודית בצורך הכי חשוב וברצון הכי אמתי ובחוסר הכי נחוץ והכרחי אנחנו יכולים למצוא מה באמת הם אותם מצרכים חשובים שיחברו אותי לעצמי ולרצוני האמתי
,

כי במורכבות הקומבינציות של ה 'אניים' בתוכנו כל חמש דקות, או כמה שעות, וכול כמה ימים
ובכול השפעת מצבי הרוח והתנאים המשתנים של החיים, אנחנו מוצאים בתוכנו 'רצונות' שונים...

איש של חמישה עיגולים ארץ קסם כתובים חדר המחקר
איש של חמישה עיגולים ארץ קסם כתובים חדר המחקר
bottom of page