top of page

אמא אדמה   אבא שמים

בדף זה : מגן המזרח, מגן המערב, מגן הצפון ומגן הדרום.

Feather
Feather 7
Feather
Feather
Feather
Hunting Arrows

מגן המזרח
- - - - - -

המגן המזרחי
האר את נתיב דרכי
כדי שאוכל לעוף עם הנשר
אל בית השחר של סבא שמש.
 
- - - - - - - - - - - - - - -

 

קלף -8
מגן המזרח

הארה – בהירות

איש הרפואה העתיק, '3 אצבעות צהובות' עשה את דרכו וישב לפניי מפר את השקט שלו,
הוא הסיר את רצועת המצח של ה-בנדנה האדומה שלו והביט עמוקות לתוך עיניי בחיוך קלוש, כמעט בלתי נתפש,
בפניו השחוקות מפגעי מזג האוויר.

הוא נגע בתודעתי.
המילים שלו נפלו כמו תפילות חדות על הקרקע הפורייה של זיכרוני והוא אמר :

'באתי ללמד אותך את מגן המזרח שלך'.

הוא טבל את שלושת האצבעות של ידו השמאלית בקערה של אבקת תירס קדושה ובעדינות משך אותם לרוחב מצחו
ביוצרו 3 קווים צהובים ממערב למזרח הם חלפו לאורך הצוקים ההרריים של מצחו כמו עץ מחוספס, מרופט, מקומט. התבוננתי בשקט ביודעי כי כל תנועה היא צעד ריקוד של המגן המזרחי.

הוא אמר :
' מגן המזרח הוא מקום ההארה היכן שהנשר חי.
במקום זה אתם תמצאו את הדלת המוזהבת אשר מובילה אל כל הרמות האחרות של המודעות-הערה וההבנה.
המזרח זה היכן שסבא שמש מקדם בברכה את פנינו בכול בוקר.
יש שלושה-3 נתיבי דרך לחכמת מגן המזרח. כאן בסאן קוואי San Kawi היכן שאבותיי גדלו לגובה,
את תמצאי את הסימנים של שלושת-3 הנתיבים האלו.
תעקבי אחריי בהליכת רפואה ואנחנו נחלוק את הטוב של היום הזה של העלים הנופלים'.

 

כפי שהלכנו הגעתי אל שבר של קרמיקה אנסזית עתיקה, (קרמיקה אנסזית=קרמיקה אינדיאנית קלסית) 

אז '3 אצבעות צהובות' אמר לי להציע טבק ולקחת את שבר הקרמיקה איתי.

המשכנו לפסוע סביב הר שטוח קטן והוא קרא לי להיזהר בצעדיי.

 

עצרתי והסתכלתי למטה, למרגלותיי הייתה נחש נקבה - נחשת 'פר' שדגרה על הביצים שלה,
הצעתי לה טבק ונתתי לה מרחב ביטחון רחב והמשכנו. המשכתי בצד האחורי ומצאתי מטבע פני מנחושת שחיכה לי,
הוא ישב בגאווה על תל עפר אדום. הרמתי אותו והצעתי טבק.
אז '3 אצבעות צהובות' הנהן והלך אל סלע גדול במורד הגבעה.

ישבנו בשקט לפני שהוא החל לדבר ואמר :
'שלושת הנתיבים נמצאו בסמלים האלו. שבר הקרמיקה הוא סמל ליצירתיות של האומן.
הנתיב הראשון הוא להשתמש בכול כישרון או יצירתיות שיש לך ואת תדעי הארה.'

 

והוא המשיך : 'הנתיב השני בדרך נשמר על-ידי אחותנו הנחש. היא משילה את עורה ואנחנו רואים את הנשל הזה
כדרך לשחרר את ההרגלים הישנים. אנשי רפואת הנחש ממירים ומתמירים רעלים כדי לשנות, להחליף, להמיר ולרפא. הנתיב השני בדרך אל ההארה זה לרפא ולהמיר רעל.'

הוא השתהה ואז הוא דיבר שוב : 'הנתיב השלישי בדרך להארה הוא כמו הסמל של הכסף של האדם הלבן.
הוא מגיע ויודע איך להשתמש כראוי ולהחליף אנרגיה. החלפת אנרגיה יכולה להיות סחר חליפין, מסחר, או תשלום.
זה יכול להיות נתינת מתנה, פתק 'אני חייב לך' – ' I O U '. או חמדנות פשוטה.
חלפנות מבוצעת על-ידי נותנים ולוקחים אשר יודעים כי כסף ואנרגיה הם אותו דבר.

האנשים מפחדים כי לא יהיו להם כסף ואנרגיה (בריאות).
הם מפחדים להילקח ולהיחטף והם מפחדים להיאבק עם החמדנות שלהם עצמם.

 

הנתיב השלישי של ההארה הנו מחורץ וסלעי, קשה ונוקשה,
אבל השימוש הנכון והראוי בהחלפת אנרגיה יביא הבנה של כל החומר בצורה לא פיזית של אנרגיה.

השיעור הגדול של הנתיב השלישי זה כי החלפת אנרגיה אמתית היא לחלוק.

כך לימדו אותי ואני חולקת זאת אתכם.

בבחינה נוספת של השיעורים של '3 אצבעות צהובות' אני רוצה להתייחס לצבע הצהוב של 3 הקווים החוצים את מצחו.

כאשר לאנשים הילידים היו חלומות לגביי הרפואה הזאת אז בעלי-הברית שלהם הראו להם איך לצבוע את פניהם
כדי להציג את רפואתם האישית.
בכול פעם שהשתמשו בקו צהוב מעל העיניים זה ציין וסימן את ה 'רואה' – כלומר,
מישהו המסוגל/ת לראות מעבר לאשליה הפיזית.

הצבע הצהוב זה צבע המזרח על גלגל הרפואה והבית של אנשי-החזון ברוב גלגלי הרפואה

(אייל קורא לבן, בגלל החיזיון שלו, משתמש באדום במזרח ובצהוב בדרום).

למרות זאת,

רוב המסורות משתמשות בצהוב

אשר הנו הצבע של סבא שמש כאשר אנו מברכים אותו לשלום בבוקר.

במסורת שבט ה-'סנקה' שלנו, המזרח הוא גם הבית של הדלת המוזהבת.

דלת זאת מובילה אל כל הרמות הנוספות האחרות של הדמיון והערות-המודעת.

לעבור דרך הדלת המוזהבת זה לראות מעבר ליומיומי, לגשמי, לארצי ולרגיל,

ולגעת באבא שמים.

לרכב על גבו של הנשר, אל החופש של הידיעה האמתית, וזה מתרחש וקורה לעתים קרובות

כאשר האחד עובר במסע דרך הדלת המוזהבת.

בצד השני של הדלת המוזהבת אין הגבלות ומגבלות ואין היסוסים ואין בכלל פחד.

פחד לא יכול להתקיים בנוכחות האהבה המוזהבת של סבא שמש.

אמת שוכנת ודרה איתנו כאשר אנחנו מאתגרים את המגבלות
המזרח מחזיק גם את האנרגיה של צידו הזכרי של הטבע שלנו, ואשר לו יש את היכולת להתקדם קדימה
וללכת אל  אזורים בלתי ממופים ולא ידועים של החיים ולחפש אחר רעיונות חדשים.

היופי של הטבע ההפגנתי הנו זה בו יש לנו את האומץ להתמודד עם המגבלות שלנו,

ואשר יכולות להיות כאלו כמו זה שאנחנו נרתעים ומהססים ומחכים לאחרים שיבדקו ויטעמו את המים.
 

עצמאות היא תו המפתח והעיקרון המרכזי של המגן-המזרחי שלנו.

הוא מרשה ומאפשר לנו לחפש אחר הרעיונות אשר מביאים הארה נוספת.

במזרח אנחנו מאתגרים וכובשים את השיעורים הגדולים ביותר שלנו תוך כדי תנועה קדימה.

מאחר והמגן-המזרחי הנו הבית המסורתי של הנשר על גלגל הרפואה,

כל 3-שלושת הנתיבים אל ההארה של מגן-המזרח מבורכים בחסדי ההגנה והרפואה של הנשר.

נשר הנו הסמל של החופש בכול הצורות של צרות אופקים ובורות.

נשר שומר על המקום של הרעיונות הנשגבים. 

נשר הנו הכי קרוב אל סבא שמש ורוחץ באהבה של האור המוזהב הזה.

להבין את המגן-המזרחי זה להזמין את הנשר אל תוך לבך.

הלב אשר הנו חופשי להמריא אל הגבהים להרקיע אל השחקים אשר מעל ההר הקדוש,

ולראות את כל הבריאה, זה הנו האחד אשר יודע את השיעורים של מגן-המזרח.

מה הכיוון שמראה לך המגן המזרחי . . :

הקלף של המגן-המזרחי מייצג צורך בבהירות באיזשהו חלק של חייך.

הוא גם יכול לסמל את הזמן של ההארה כאשר לפתע פתאום הדברים מתחילים להיות מתאימים ביחד ולהיות הגיוניים בעבורך.

אם היית מבולבל/ת עכשיו זה הזמן לבקש סדר בחייך.

סדר אפשר להחזיר ולשקם דרך לעשות רשימות של דברים שיש לעשותם.

לנקות את המרחב בו את/ה חי/ה או לסיים פרויקטים ישנים.

כאשר מחזירים ומשיבים את הסדר, אז את/ה יותר פתוח לרעיונות חדשים ומסוגל להבין במהירות עם מוכנות לקבל וקליטה יותר טובה וכך אתם יכולים למצוא את הבהירות שאתם צריכים.

ההארה של המזרח יכולה גם לבקש ממך לעזור לאחר למצוא בהירות.

לחלוק את רעיונותיך יכול להביא לך הארה, כפי שהאחרים מחזירים לך משוב.

זה גם יכול להיות זמן לרפא את הפצעים הישנים או מחשבות שליליות

כך שיהיה מקום לבהירות להיכנס אל תוך חייך.

תהיו יצירתיים ומעזים

במטרה למתוח את המושגים והתפישות שלך  – את הקונצפטים שלך,

לגביי מי את/ה באמת ותעזו לצאת להרפתקאות חדשות בממלכות חדשות של הבנה.

בכול מקרה, המגן-המזרחי מסמל את הזמן של חופש חדש אשר מגיע מלהסיר ולמחות את הבוץ מתוך העיניים שלך ולראות עם העיניים של הנשר.

תתבוננו ותראו איזה מחשבות שומרות על העיניים שלך סכוכות ב 'סכי עיניים' (כיסוי עיניים צדי כמו של סוסי כרכרות) ותנקו את העיוורון הזה דרך זימון האומץ שלכם ויציאה למעוף.

Feather 3
Feather 6
Feather 2
Feather
Feather 7

מגן המערב
- - - - - - -

עוצמת כוח האישה
לחיפוש אחר תשובות
המקום של מערת הדוב
לאורו הדועך של סבא שמש
האופק של המחר
המביא את הכוח
לפגוש את המטרות שלי.

 

קלף – 10
מגן המערב
בחינה-עצמית, מטרות וייעודים.

המערב הנו הבית המסורתי של הדוב על גלגל הרפואה.
הצבע של הכיוון הזה הוא שחור, ומייצג את הריק היכן שהתשובות שוכנות במערתו החשוכה של הדוב.
היכולת להיכנס פנימה ולעשות בחינה-עצמית זוהי האנרגיה הנשית, אשר היא אנרגיה קולטת ומקבלת.
הרחם של האישה זה המקום היכן ש, כל הרעיונות, כמו כן גם התינוקות, מוזנים ונולדים.
החשכה של הרחם הפורייה
היא המקום היכן שהייתה לכול אחד מאיתנו בדרך האדומה הטובה של החיים הפיזיים את ההתחלה שלנו,
היינו הדור של העתיד עבור הורינו.
מה שהעתיד מחזיק  תמיד נמצא  במערב,
המקום של המחרים שלנו (מחרים=ריבוי של מחר).

בשביל להבין את המערב,
המקום של 'ההסתכלות פנימה' אנחנו חייבים להבין קודם כל את הטבע שלנו.
אלא אם כן אנו מחוברים לכול קרובינו משפחתנו, האנשים-העומדים (עצים), אנשי-האבן, ההוויות של היצורים,
אמא ארץ, אבא שמים, סבא שמש, סבתא לבנה, ארבעת-4 רוחות הצ'יפים (אוויר, אדמה, מים ואש),
הזוחלים המפחידים (חרקים) וכול צורות החיים האחרות מן האטומים ועד לאומת הכוכבים הגדולה,
אלא אם כן אנחנו מחוברים לכולם אנחנו מרגישים שהתשובות נמצאות חיות מחוץ לנו.
אם אנחנו מבינים כי הרוח – Spirit של כל צורות החיים האחרות האלו שוכנת בתוכנו הגוף שלנו
אז אנחנו מתחילים להבין כי אנחנו יכולים להסתכל בתוכנו בפנים, ולהרגיש ולדעת את התשובות.
בגופים הארציים שלנו, התאים שלנו נושאים את הזיכרונות של כל מה שהיה אי-פעם.
תשובות חיות בתוך פוטנציאל הידיעה של הרוחות – Spirits שלנו.

הדובה באה אליי במצב ערות של זמן החלום לפניי כמה שנים
ונעה בכבדותה בדרך הערות-המודעת שלי כדי לקחת אותי אל הליכת הרפואה של זמן החלום.
מצאתי את עצמי ביער גבוה בהרי הרוקי בחלקת הקבורה הישנה ליד 'כרידי'  במדינת קולרדו.
הדובה התמהמהה במעיין מעל מעלה 'זוהר הירח' ושתתה המון מן המים הטהורים הקרים
הנובעים מתוך שדיה של אמא ארץ.
ואז הדובה פנתה אליי ודיברה :
"גם אנחנו נהגנו להשתמש במילים כמוך היא אמרה, נסוגנו והתכנסנו אל תוך השקט שלנו בסופו של העולם השני.
כאשר הארץ הייתה מטוהרת על-ידי הרי הקרח הגדולים והאנשים שלך לבסוף התקבצו יחד במשפחות ושבטים.
הם שמעו את שירת הזאבים של ה-טונדרה – Tundra (טונדרה-מדבר קרח) והחלו להשתמש במילים משלהם עצמם.
ידענו כי אתם בני האדם לא תהיו לבד וכי בני האדם ישרדו רק אם הם יוכלו לתקשר אחד עם השני.
אנחנו, ההוויות של היצורים החיים היינו צריכים לעזוב לבד את ה – דו-רגליים
כדי שהם יוכלו ללמוד את הצלילים של עצמם ואיך להשתמש בתקשורת.
לרוע המזל היה זה גם הזמן בו דו-הרגליים חלקו הרבה מאוד מן הדעות של האחרים
עד שהם החלו לשפוט את האמת האישית שלהם.
הם התחילו לדאוג לגביי מה אחרים חושבים ונכשלו ב-למצוא את התשובות שלהם עצמם בתוך ליבותיהם ".

הבנתי כי דובה מנסה להראות לי

איך אנחנו ה-דו-רגליים ביקשו וחיפשנו אחר אישור וסיבכנו את עצמו מתוך פחד להיות שונים.
אם רעיונות חדשים מציגים בפנינו איום, זה יכול להיות קשה בשביל האינדיבידואליים
לנהוג על-פי האמת האישית שלהם.

 

דובה המשיכה ואמרה:
" זה היה במשך הימים ההם אשר נבעו כתוצאה מן הקור בהם המין האנושי למד לאכול בשר.
בעולם הראשון, ה- דו-רגליים היו צמחוניים.
פירות, גרגירי-יער ושורשים וירקות בר היו בשפע עד הטיהור והניקוי של העולם הראשון
שהרי הקרח העצומים נעו על פני אורכה ורוחבה וחצו את פניה של אמא ארץ.
נעלמו הצמחים, שתמכו והזינו את כל היצורים, ו ה-דו-רגליים רעבו עד אשר הם למדו לאכול בשר.
הוויות כל היצורים אשר הבינו את הצורך באיזון ובחלוקה הציעו את גופם ל-דו – רגליים בתור מזון.
אבותיי היצורים העניקו את החום של פרוות הגוף שלהם ואת האינסטינקט של ההישרדות ל- דו-רגליים.
כך דרך לצרוך את בשרו של הדוב נלמדו שיעורי המגן של המערב".
והדובה המשיכה ואמרה :

" יש לי זיכרון של הדרך בה המתנה שלנו התקבלה על-ידי אישה דו-רגלית, השם שלה היה ALONA 'אלונה'.
אלונה אכלה מן הבשר של הדוב ושקעה בשינה עמוקה ומספקת.
היא ראתה את הזיכרונות של שבט הדוב שלנו, ולמדה את שלושת הנתיבים של מגן המערב".

אני הקשבתי בזמן שהדובה המשיכה ואמרה :
"בחלומה ראתה אלונה דובת גריזלי אשר אכלה את כל מה שהיא יכלה למצוא כגון פירות יער ודבש ודגים מהנחל.
הענקית הזאת (הגריזלי) התמלאה בשביל זמן שנת החורף שלה כי היא תצטרך לחיות מהשומן שהיא איחסנה.
אז ראתה אלונה את גריזלי נכנסת לתוך המערה שלה לישון במשך זמן הגלימה הלבנה של החורף. בחלומה עקבה אלונה אחרי הגריזלי וישנה לצידה. באביב כאשר גריזלי התעוררה, אלונה ארבה אחריה אל תוך מעמקי היער הירוק.
גריזלי נראתה מאוד מכוונת לגלות מחדש את היער והיא הבחינה בשינויים בתוך הגזעים החלולים המועדפים עליה.
שנת החורף העמוקה הניעה את גריזלי אל תוך מצב חדש של ערות-מודעת".

אמא גריזלי השאירה את אלונה למחשבותיה והלכה דרך היער לחפש אחר מזון ממשיכה כהרגלה.
רק כאשר אלונה נשארה בעצמה דיבר קול קטנטן אל ליבה השקט והראה לה את הערך של השיעור של הגריזלי.
אלונה ראתה כי בכך שאת טועמת את הפירות של כל הרעיונות, את יכולה להרחיב את המבט שלך על החיים ממש
בדיוק כמו שעשתה הגריזלי על-ידי זה שהיא אכלה כל מיני סוגי מזון.
ואז אלונה נזכרה בהתכנסות לתוך המערה.
גריזלי לימדה אותה להתכנס בתוך השקט של המרחב המקודש שלה עצמה כדי לעכל את הרעיונות שלה.
את הרעיונות אשר לא תמכו בה אפשר היה להעלים והאחרים יזינו אותה במשך זמן ההתכנסות וההתבוננות פנימה.
אלונה הבינה ותפשה כי היא יכלה לפגוש את המטרות והייעודים שלה הכי טוב כאשר היא פעלה על-פי הרעיונות
אשר היו בשבילה הכי מזינים".


הסתכלתי על העיניים הגדולות והחומות של הדובה וחייכתי. התחלתי להבין את מגן המערב בדרך חדשה.
" אז שלושת הנתיבים בדרך להבנה איך להסתכל ולהתבונן פנימה ולהגיע אל המטרות ואל הייעודים שלנו
הם כמו הפעולות של הגריזלי בחלום של אלונה,
"נכון ? שאלתי.
נכון. אמרה הדובה, עכשיו תגידי לי איך את רואה את הנתיבים האלו "
חשבתי לרגע ואז דיברתי :
" הנתיב הראשון זה להיכנס אל תוך שקט הדממה של המרחב המקודש שלנו.
באופן בסיסי זה להיות מוכן לקבל את התשובות אשר נעשו זמינות בשבילנו דרך הניסיונות של חיי היומיום.
כלומר, להרשות לצד הנשי המקבל שלנו לבוא קדימה כדי למגנט ולקבל בתוך דממת השקט.

" נכון אמרה הדובה, ומה לגביי הנתיב השני ? "
ובכן, אני מניחה כי הצעד הבא הנו לעכל את התשובות המגיעות וללמוד להרגיש איזה מהן מתאימות ליישום.
אז הנתיב השני של הדרך זה לשלב את האינפורמציה ולהבחין ולהבדיל לגביי מהי האמת האישית שלנו, עניתי.

נכון אמרה הדובה שוב.
בצעד השני התשובות שהתקבלו מוזנות, והנתיב השלישי הופך להיות ברור".

 

אני מבינה, אמרתי :
זה בגלל שהנתיב השלישי הנו מבנה המבוסס על אמת אישית.
אם יש לנו ידיעה לגביי הרעיונות המעוכלים שלנו,
אנחנו אז יכולים לנסח תכנית איך להשיג את היעדים והמטרות שלנו, זה המבנה.
אם המטרות שלנו מבוססות על רצון ועל בקשה ותשוקה ועל האמת האישית שלנו אז ניגש אליהן בשמחה
והן יהיו מטרות אותן אנו רוצים להזין ולטפח ולגדל כי הן האמת שלנו עצמנו, לא כאלו שציפו מאיתנו אחרים.
זה נכון הלא כן ? "

 

הדובה ציחקקה וגיחכה והתגלגלה בגרדה את גבה על סלע ליד המעיין ואמרה :
" תפשת את הרעיון ,
 כל הפעולות של הגריזלי יאפשרו לכול אדם להתחבר אל הידיעה הפנימית שלהם כמו אלונה לפני הרבה זמן,
  השבט שלי יכול לתת את הכוח הנחוץ על-מנת לפגוש את כל המחר בשמחה.
  אין צורך לפחד מן הבלתי ידוע אשר העתיד מחזיק
  אם אתם עוקבים אחרי סבתא גריזלי ומעכלים את הידיעות של האמת האישית שלכם".

הודיתי לדובה בעבור השיעורים,
והתחלתי את המסע להבין את מגן המערב האישי שלי.
לו החלוקה הזאת תעזור גם לך בשהייה הארעית מלאת השמחה שלך בארץ הדובה והשיעורים של המערב.


לאן מכוון אותך מגן המערב . . :
אם מגן המערב הופיע בפרישת הקלפים שלך אז הדובה מבקשת ממך להסתכל על מטרותיך
בהווה ולהבחין איך הן משפיעות על העתיד שלך.
האם התשובות שאתה מחפש מתאימות לידיעה הפנימית שלך עצמך ?
אם לא, זה יכול להיות הזמן להתכנס לתוך השקט ולעכל את השאלות כך שהתשובות האישיות שלך יוכלו להתגלות.

דובה מזכירה לנו גם כי המגן של המערב הוא המקום של כל המחרים (ריבוי של מחר)
אם אתה מפחד מן הבלתי ידוע זה יכול להיות הזמן לנקות ולסלק את הפחד.
כוח להגשים ולהשלים את הניקוי הזה זוהי הרפואה הכי גדולה של הדובה.
תקרא לדובה ותרגיש את האומץ לפגוש את העתיד אשר ממלא את הרוח שלך – Spirit שלך.

בכול מקרה, מגן המערב מדבר על היכולת להשלים את מטרותיך וייעודך,
את ההכרה והאישור של הכוחות הפנימיים שלנו ואת העוצמה למצוא ולדעת את התשובות שלנו עצמנו.
תזכרו כי הדעות של אחרים הופכות להיות מעורבבות עם הספקות שלנו עצמנו
והופכות להיות מגבילות ומעצורים כאשר אנחנו שוכחים להיכנס לתוך השקט.

Watercolor Arrow
Arrows
Vulture
Bear
Feather
Feather
Feather
Feather 7
Feather
Feather

מגן הצפון
- - - - - - - - - 

המקום של זקני השבט
שר ומהלל אתכם
בהוקרת תודה,
בופאלו לבן כשלג
זז כאילו הוא מונחה
על-ידי מוטיבציה חזקה
תחזיק את לבי
עד דרכי האחרונה.

מגן הצפון
קלף - 11
חכמה, הוקרת תודה והכרת טובה

כאשר נכנסתי אל השקט בערב חורף אחד לפני שנים רבות, נלקחתי לתוך זמן החלום
ועברתי במהירות לתוך מעמקי יער עתיק מלא בשלג שזה עתה נולד.
הגזעים החשופים העירומים של עצי הליבנה הצפוני והצפצפה אשר היו שוממים ובולטים מול רקע האזמרגד הירוק
של עצי השלום - האורנים, והפתיתים העצומים של שלג קריסטלי נפלו מסביבי כאשר הגעתי אל קצה היער.

מתחתיי נפרש אחו נרחב,
נישא ברוח ונערם כאבקה לבנה כחולה היכן שאפילו חודו של עשב יחיד לא יכול היה להציץ מתוך שמיכת השלג.
הרחק מעבר לאחו, לפני קבוצת עצים נוספת,
הייתה הרוח הקדושה של הבופאלו שביקשה ממני להתקרב.
הלכתי במורד הגבעה אל האחו עם הגדילים של לבוש עור האייל שלי
המותירים רישומים עדינים על הגלימה הלבנה החדשה של אמא ארץ.
הצליל היחיד הייתה האוושה העדינה של נעלי המוקסין שלי על יצורי הקרח הקטנים שיצרו את החוטים של גלימת השלג.

 

כאשר ניגשתי הבחנתי כי עולה קיטור כעשן המקטרת מנחירי הבופאלו ועיניה החומות העצומות החזיקו אותי
כאשר התודעה – Mind שלנו התאחדה.
בופאלו קדושה זאת של זמן החלום גרמה לי לשבת ברגליים שלובות לרגליה על השלג
ולהרגיש את חום נשימותיה כדי שלא יהיה לי קר.
בהבזק הברק הלבינו פרסותיה והרמתי את עיניי לראות את כל הצבע נשאב ומתנקז כלפיי מעלה מחוץ לגופה.
עיניה הפכו להיות בצבע של שמי הקיץ, תכלת בהיר כדרדר כחול.
קרניה הפכו להיות כסופות לבנבנות והיא אמרה את שמי.

"שיר חצות, תעקבי אחרי הקרניים שלי לעבר השמים אל מועצת זקני השבט בשביל הלימוד של מגן הצפון, היא פקדה.
שמה יינתנו לך 3-שלושה נתיבים אשר מובילים אל החכמה ואת תדעי את השיעורים של הבופאלו הלבן הקדוש".

 

הסתכלתי אל השמים והכול השתנה.
ישבתי בדרומה של אש המועצה הגדולה.
מעגל זה של זקני השבט מנה יותר ממאתיים אנשים.
במרכז הגלגל הייתה אש רושפת ובוערת אשר האירה את פני הזקנים הקשישות
כך שיכולתי לראות ההבעה שלהם בעיניים השחורות הכהות המנצנצות שלהם.

אחד מן הסבים בצפון הגלגל אמר לי ללכת אל האש ולעמוד במרכז.
בעודני מצייתת לא נשרפתי. ואז הסבא הזה דיבר אליי ואמר :
"בכול 3-שלושת הדרכים אל מגן הצפון הלכו הרבה פעמים וכל נתיב הנו מחוסם על-ידי אש הניסיון,
בואי אל מושבי במעגל ותקבלי את שלושת הסמלים של הנתיבים לצפון".

צעדתי החוצה מן האש והלכתי למושבו של האיש החכם הזקן.
היו שם שלושה זקני שבט שחיכו לי.
הסבתא הראשונה נתנה לי צדף קונכייה ענק והיא חייכה ואז דיברה ואמרה :
 " לצדף קונכייה זה יש את כוח ההקשבה לאמא ארץ, להוויות היצורים שלה, ולילדיה.
   דרך הקשבה את יכולה להגיע לדעת חכמה ".  

זקן השבט הסבא השני הניח גרזן אינדיאני בידיי ואמר :
 " גרזן-אינדיאני זה מייצג את 'משכין-השלום' אשר יודע מתיי לקבור הגרזן ולסלוח, ומתיי להגן על האמת שלו.
   דרך שימוש ראוי ונכון באמת, בסליחה וענווה את תוכלי לדעת גם חכמה ".

זקנת השבט השלישית הייתה אשת עגלת הבופאלו הלבנה הגדולה,
היא הציגה לי מקטרת. קולה היה רציני וחמור, אבל עיניה היו מנצנצות שהיא אמרה את המילים האלו :
" המקטרת היא הסמל של מגנים מאוזנים, זכר ונקבה, דרך אדומה ודרך כחולה, ולהיות מוקיר תודה ליופי של תכניתו       המושלמת של המסתורין הגדול. הנתיב השלישי הנו הוקרת תודה ותפילות הודיה.
 דרך הנתיב הזה את גם יכולה לדעת חכמה ".

הודיתי לזקני השבט וחזרתי לעמוד בתוך האש כפי שהלהבות הכחולות כתומות סחררו אותי במערבולת של עשן כסוף
אשר המריאו אותי אל השמים הרחק מעל האש של מועצת זקני השבט.

לפתע הייתי ערה להיותי בתפאורה שונה לחלוטין.

ישבתי בדרום של שולחן עצום אשר היה עשוי מחתיכת אבן צבועה פיוטר.
המועצה אשר ישבה סביב השולחן הזה מנתה מעבר לארבע מאות משתתפים,
השוק של לראות את פניהם כמעט שלח אותי להתרסקות בחזרה לתוך גופי אשר במישור הפיזי.
הם היו הגזעים אשר הגיעו מן הכוכבים.
חלקם נראו כמו תושבי הארץ, אבל רוב האחרים היו גזעים אשר מעולם לא דמיינתי קודם כי הם אפשריים.
לראשונה הבנתי איך שבט ה-קצ'ינה – Kachina היו נראים לשבט ה-הופי – Hopi אשר הקדימו אותם.

האחים והאחיות מן השמים היו מגוון מוזר של גזעים אשר עטפו אותי ברגשות חמימים של רצון טוב ודאגה ואכפתיות. למרות האהבה שהם הציעו אני עדיין הייתי מבועתת ומוכת תדהמה ומזועזעת מצורת הופעתם.
חלק מהם היו נראים מעל גובה 2 וחצי מטר עם שיער מוזהב ועיניים כחולות מאוד והיו מאוד דומים לתושבי הארץ,
אחרים היו בגובה מטר וחצי עם עיניים גדולות מאוד מכוסות גוון שחור כהה
עם ראש בצורה של מנורה ורגליים עם קרומי שחייה.
לחלק היה עור בצבע נחושת וגוף אנושי גבוה ועיניים מזרחיות כחולות ככחול השמים.
ועדיין,
אחרים הזכירו לי בפניהם ראש כריש פטיש שטוח בקצה ועיניים בקצוות החיצוניים של הקצה השטוח.
כולם יחד היו יותר משבעים וחמישה – 75 מינים של חוצנים.

זה לקח לי איזה זמן להסתכל ולראות שהם מסתכלים עליי וניסיתי לא לנעוץ בהם מבטים בחזרה.
הוויה בעלת עור כחול אפור וראש קרח ואוזניים מחודדות ישב בצפון של השולחן העגול העצום הזה,
הוא קם ודיבר אליי ונתן לי מידע לגביי מה אני צריכה להגשים במשך הליכת הארץ הזאת.
הוא אמר לי דברים על הרישומים האישיים שלי בזמני העבר ולמה אני צריכה לשחרר את הרישומים
אשר החזיקו את ההבנות של הגזע האדום.

הסתכלי סביב השולחן וחייכתי לכול יצור והוויה, בראותי מעבר להופעתם החיצונית,
עד שהבנתי את היופי הפנימי של מגוון גזעים אלו.
הנתיב המקודש של החכמה האוניברסלית עוסק גם ביכולת שלנו לקבל את הבלתי רגיל והמוזר עם חסד והבנה.
הייתי המומה לראות כמה פנים אשר היו חלק מן ההיסטוריה של כדור הארץ.

זה היה מראה מדהים ומהמם והעניקו לי והאצילו עליי במשך הזמן הזה בהבנה עמוקה ומעודנת מה זה להיות הוויה אוניברסאלית במקום זהות מוגבלת.
אני מצאתי כי היופי הנו בעיניי המסתכל וכי כל הגזעים ביקום שלנו מוכנים לעזור לנו.
הפקדתי בזיכרון את החכמה אשר ניתנה לי וברכתי את מועצת הרוח לשלום
כפי שנבלעתי בעשן המסתחרר של האנרגיה הכסופה אשר החזירה אותי אל גופי.

 

התגלות הלימוד של מגן הצפון היא כי הצפון הנו הקצה העליון של גלגל הרפואה שלנו
ומעל זה יש את הדרום או את ההתחלה של גלגל רפואה חדש אשר הנו המקום של האבות הקדמונים.
מעבר לצפון הגלגל הזה יש את הדרום או את ההתחלה של גלגל הרפואה האוניברסלית.
כמו ענק המחובר אל השרשרת המחברת את כל היצורים של המסתורין הגדול,
אנחנו מתעלים מעל החיבורים פעם אחת בכול פעם ועוברים בכול גלגל ומתפתחים בקביעות בתוך אחדות מאוחדת.
תזכרו כי אין שום הגבלות כאשר אתם מגיעים למקום של החכמה.
ואתם כבר לא אמורים לשמור יותר את הסודות מאלו שיש להם את האוזניים לשמוע ואת העיניים לראות.

מגן הצפון מגן עליך ומאותת לך . .  : 
איזשהו סוג של חכמה מגיע אליך אם בחרת את קלף מגן הצפון.
עכשיו אתה מתבקש להראות הוקרת תודה בעבור הבנות חדשות אלו במטרה להמשיך את תהליך הגדילה.
חכמה היא דרך אחת אשר דרכה אתה יכול להתנסות בסדר הטבעי של היקום ואיך וכיצד הוא מוכל ומיושם בחייך.

חכמה היא ידיעה פנימית אשר בה אי אפשר לסחור, אי אפשר למכור אותה או לגנוב אותה ממך.
ידיעה היא האמת אשר בה התנסית בחיים שלך.
מגן הצפון אומר לך כי למדת שיעור
וגזרת ממנו תחושה של עצמי אשר תשרת אותך לשארית ימיך.
ההשלמה המוצלחת של שיעור זה אמורה להיות מצוינת בתפילות הוקרת תודה והודיה ונתינת תודה.
בעשותך כך, אתה משלים את המעגל של החישוק הקדוש וכיבדת את המקור של האמת הזאת.
תזכור כי מתת החכמה היא בלב המקבל ונשארת חיה כל עוד מכבדים אותה בתור ברכה.

Feather
בפלו לבן.png
Feather 5
Feather 6

מגן הדרום

- - - - - - -

אדמה אדומה
מגן הדרום
ילד מלא התפלאות
למד אותי לסגת ולהניב
צחוק הנו הנתינה שלך
בתמימות וחדווה שמחים
קח אותי בתעתוע אל המקום
של הילדות והילדים הקטנים.

קלף – 9
מגן הדרום
תמימות והילד הפנימי

 

מגן הדרום הוא המגן של הילד הפנימי וכמו כן גם של המקום בו מתחילים החיים הפיזיים.
אדום – הצבע של האמונה, זה הצבע של הדרום בגלגל הרפואה או החישוק הקדוש.
מן הדרום עד הצפון, הדרך האדומה הטובה של הליכת הארץ שלנו,
מובילה אותנו אל הניסיונות אשר נותנים לנו הבנה של חיים בהרמוניה.
בשבטי המערב, הקוויטה והעכבר יושבים בדרום
ובשבטי המזרח הדרבן זוהי ההוויה של היצור אשר מחזיקה את האנרגיה של הילד.

בחיי היומיום שלנו,
העצמי המבוגר שוכח לעתים קרובות להרשות ולתת לפליאה והתהייה על היופי של החיים להיכנס למרחב הלב
והסרקזם משתלט. במשך הזמנים האלו האגו מתחיל לפחד מהאבדן של ההערכה העצמית והורס ומחרב את התכניות הטובות ביותר שיש כדי להשתמש ביצירתיות בדרך חיובית.
פחדים יכולים להרוס את הסינכרוניות התוססת והמנצנצת של התזמון הפנימי שלנו
ולהטיל את הלכלוך והפסולת על המושלמות של היחידניות היפה שלנו.

המסתורין הגדול יצר את כל האנשים בתוך המרחבים הקדושים שלהם עצמם,
עם היכולות והמתנות והכישרונות שלהם עצמם.
הילד של מגן הדרום יודע את זה והוא יותר מאשר מוכן לאפשר לאחרים לחלוק ביצירה המשותפת,
להשתמש בכול הכישרונות על-מנת לשפר את השלם.
במשך הזמן שנהייתי יותר מדיי רצינית ניתן לי הלימוד על המגן של הדרום.

 

ישבתי על הגבעה לצדו של בקע הקניון הגבוה מעל הרעש של העיר,  מסתכלת לדרום ונכנסת אל הדממה של לב שקט.
מצד ימין היה הקיר הגובה של הקניון הצר המכוסה בשיחים ענקיים של מרווה ירוקה,
קקטוס נופלס -נופליטיס – Nopales cactus (סוג של קקטוס דומה לצבר שהעלים שלו טובים למאכל)
ודרבנית ריחנית (צמח ה-דולפיניום).
זה היה ראשית האביב והמקום בו ישבתי היה נקודת התצפית המושלמת כדי להסתכל על כל הגיא הצר של הקניון.  
התרגשות טל הבוקר המוקדם על המרווה והדרבנית מילאו את חושיי בבישום עשיר.
עצמתי את עיניי והייתי בתהילת היותי חיה.

קולו של סבא – Taquitz – טקוויז מילא את ראשי והוביל אותי אל מקום בתוך עצמי אשר החזיק את ההבנה של מגן הדרום. הוא הושיט את ידו מן הדרך הכחולה של הרוח לגעת בלבי והציג אותי לפני ילדה קטנה אשר רכבה על גבו של הקויוטה.
הסתכלתי עליה בעיניי התודעה-Mind שלי כאשר היא התפתלה בדרכה במעלה שביל הקניון הצר מצחקקת
כשהיא מלטפת את הקויוטה אשר שירת בתור כלי התובלה שלה.

סבא טקוויז אמר לי להבחין בדרך העדינה של הווייתה.

הוא אמר :
" היא יכולה להיראות כמו ילד רגיל, אבל תסתכלי על הקשר והחיבור שלה עם הקויוטה,
אין בה כל פחד.    לקויוטה אין חשק לעשות עליה טריקים ולרוץ מהר למרחקים כדי שהיא תיפול".

התחלתי להבין למה קוראים לקויוטה רמאי, נוכל, תכסיסן.
קויוטה מלמד את היופי שיש באמון שלנו ובתמימות שלנו עד אשר אנחנו הופכים להיות יותר מדיי רציניים,
ואז הוא חוזר על עקבותיו כדי לרמות אותנו החוצה מתוך הפוזפוזיות – יהירות ושחצנות וגאוותנות
אשר ממסכים את הפחדים שלנו ואת הרצינות שלנו.
אם אנחנו שוכחים להיות ילדים ולקחת את החיים בצחוק ובקלילות אז קויוטה מגיע לשם כדי להטריד אותנו
ולהציק לנו עד אשר אנחנו מוותרים ומשחררים את הכאב הפנימי אשר מונע מאיתנו לחוות את שמחות החיים.

 

הילדה הקטנה רכבה למעלה עד לסלע הגדול היכן שאני ישבתי והושיטה לי סל ובו שלושה פריטים.
היא התחילה לצחקק והקויוטה גלגל בעיניו ואז צחק ביללה.
הקול של סבא טקוויז מילא את ראשי והדריך אותי להסתכל על המתנות בסל :
"מתנות אלו הן הסמלים של שלושת הנתיבים להבין את מגן הדרום. תגעי בהם ותקשיבי למשמעות שלהם".

 

הרמתי את המתנה הראשונה. זאת הייתה בובה של היוקה – Heyokah
הנתיב הראשון להבנת חכמת הילד זה הרוח – Spirit של העליצות השובבות והמשחק, כך הוא אמר.
אם את יכולה לצחוק על המאורעות אשר מפשיטים אותך מגאוותך מרוכזת האגו אז תשובי אל התמימות והענווה.
זה מן המקום הזה של ההתחלות החדשות ש, כל הדברים הופכים להיות ברורים ומלאים באמת.
הרצינות של המבוגר לא יכולה להרוס את היחסים שלך עם אחרים אם את מכבדת את חכמת הילד של איזון הקדושה עם חוסר הכבוד. לכול הדברים יש את המקום והזמן שלהם.
הם מאפשרים ומרשים לצחוק להביא את האיזון אל תחושת העצמי".

אז סבא טקוויז אמר לי להחזיק את המתנה הבאה כאשר הוא הסביר את המשמעות.
זה היה כדור אדום מבריק. ברגע שנגעתי בו זינק החוצה מידיי וקפץ במורד הקניון
כאשר הילדה הקטנה והקויוטה מקפצים אחריו, צוחקים כשהם רודפים אחריו.  
כושר פיזי זה הנתיב השני של מגן הדרום. לדעת ולהכיר את השמחה של השימוש בגופך,
לפתח את המיומנות והחסד אשר מגיע עם המשחק ולהרשות לגוף לפתור את עצמו מהמתחים של עולם המבוגרים.
בדרך הזאת,
זה יהיה קל יותר לבטוח בעצמך ללכת באיזון. היכולת לדעת מה הגוף שלך יכול לעשות, ומה הם הצרכים שלו,
ואיך לתת לו את החופש להבעה שלו עצמו זה הנתיב השני כדי שתהיה לך אמונה בעצמך".

אני שאלתי את הסבא : "אבל האם למגן הדרום אין אמון באחרים בחיים ובתכנית של המסתורין הגדול ?"
איש הרפואה הזקן חייך ואמר :
"את לומדת במהירות קטנתי, כמובן שזה כך. את חייבת עכשיו לראות את הערך של אמון.
תדעי כי תמיד את יכולה לבטוח בכול דבר חי להיות בדיוק מי ומה שהם בכול רגע נתון.
החברה שלך – קרול יונה כחולה אמרה לך מזמן מאוד כי רק כאשר את שוכחת להתבונן מה היא המהות של כל אחד באמת, אז ההקרנה של מה שאת רוצה שהם יהיו מביאה את הקויוטה לרמות ולעשות לך תכסיסים
אשר יוציאו אותך מן האשליה.
ואז הוא המשיך,
לאזן את הגוף זה המפתח כדי להתבונן באמת אשר בתוך כל הדברים.
אם את משתמשת בגוף רק בשביל עבודה, הוא מתעייף ומסתבך.
אם את מאזנת את הגוף עם משחק פיזי הוא יכול לשחרר את הרעיונות האלו של להיות עבד לעבודה.
בעשותך כך את תמצאי כי אין צורך להחזיק טינה.
אם לגוף שלך אין כל טינה אז המחשבות שלך הופכות להיות בהירות יותר.
אין כל מתח אשר יעצור אותך מלבטוח בעצמך ובאחרים, או ביופי ובאיזון של התכנית של המסתורין הגדול".

אני הבנתי ולקחתי את מסר הידיעה של דרך הנתיב השני אל תוך לבי
כדי לשומרה בטוחה ואז שלחתי ידי אל הסל למתנה השלישית אשר הייתה ראי.

 

הילדה הקטנה והקויוטה הגיעו כאשר הם מנתרים ומדלגים 'גלופ' במעלה השביל כדי להחזיר לי בחזרה את הכדור האדום והם עשו כאילו הם זורקים את הכדור לתוך הסל והכדור החליק ושבר את הראי.
הזדעזעתי ונחרדתי מן הדמות של פניי המנופצים, ואז פתאום הסתכלתי עמוק לתוך עיניי האובסידיאן של סבא טקוויז.

סבא טקוויז צחקק ואמר :
"אל תדאגי, זה חלק מן השיעור של מגן הדרום.
כאשר תוכלי להרוס את האשליה של מי שאת לאחרים ולהיות את עצמך, אז תשחזרי התמימות שלך".

כאשר הסתכלתי בראי ראיתי הרבה השתקפויות קטנות של פניי. כל פיסה שבורה החזיקה תמונה שלמה.
אני התחלתי להבין ולתפוש כי יש הרבה צדדים ופנים של עצמנו אשר אותם אנו מראים לאחרים.
זה כמעט תמיד היה מה שרצינו כי הם ייראו וזה מבוסס על איזה פנים הביאו לנו אישור וקבלה.
אני ידעתי כי הדרך לזכות מחדש באמת של מי שהייתי תימצא בתוך הילדה הקטנה.
ילדה זאת שבפנים הייתה המהות של ההתחלות האישיות שלי ולא נשאה שום דבר מפחדי המבוגר. היא תהיה המורה שלי, ותעזור לי ללמוד לשבור לנפץ את מראות החשיבות העצמית ולצחוק מן הציפיות או ההקרנות אשר אחרים שלחו בדרכי.
זה היה בסדר O.K להיות אני שוב.

סבא טקוויז חייך ואמר :
" כן, את הבנת כי הנתיב השלישי אל מגן הדרום הנו דרך להיות מי שאת ולהבין את היופי
של המהות האורגינלית המקורית הזאת. את לא צריכה לשנות את התמימות הזאת ולהיות בלתי יציבה וכאילו ילדותית בשביל אף אחד. זוהי מתנה בשביל אחרים לראות את ההשתקפות הזאת כדי שהם יהיו יכולים להסיר את המסכות של הפחד שלהם ולראות כי גם הם מחזיקים את היופי הזה בילד הפנימי שלהם.

דרך להכיר ולדעת את הילד הפנימי את תחזירי ותשיבי אמונה בחיים ותתפסי את הפליאה של היותך חיה".
 

הודיתי לשלושת המורים שלי של המגן הדרומי והצעתי טבק לארבעת הכיוונים, אמא ארץ ואבא שמים.
זה היה יום טוב להיות חיה, יום טוב לצחוק, ויום טוב להתחיל מחדש שוב.


אם מגן הדרום מאותת בדרכך הוא מסמל לך . . : 
הקלף של מגן הדרום מסמל לך את הזמן לחזור אל החלקים הילדותיים של העצמי אשר לא צריכים תמיכה מן האגו.
תסתכל/י על איך את/ה יכול/ה להיות ענווה בסיטואציה הנוכחית. תאזנ/י עבודה עם משחק וקדושה עם חוסר כבוד.
במילים אחרות, את צריכה להפוך את עצמך לקלילה יותר ולקחת את הדברים יותר בקלות
ולהיפטר מן החלקים העצבניים והמתוחים של העצמי לפני שאת יכולה להמשיך.

זה יכול להיות זמן לעשות איזשהם תרגילים פיזיים
כדי לשחרר את השרירים התפוסים או לצחוק ולשחרר ולהרפות את הזבל המתוחכם והמסובך שלך.
תפסיקי להיאחז כל כך בלחץ ותזכרי איך לבטוח.
איך את יכולה לבטוח במישהו או במשהו כאשר הדמות בראי היא לא באמת את ?

בכול מקרה, קלף מגן הדרום מתעקש כי הילד הפנימי מנסה ללמד אותך משהו לגביי איך להתמודד עם המצב והסיטואציה.
להקשיב ולבטוח בכלב הקטן או בשובב בפרחח הקטן, הקונדס הקטן,

כי הוא יכול לשחזר ולהשיב חלק מן הקסם האבוד של החיים.
תזכרי, שובבות, עליצות ומשחק מרפאים עולם של יגון ומצוקה.
כמה שאת לוקחת את המשחק יותר ברצינות, ככה יש פחות סיכוי כי מישהו מאיתנו יזכה וינצח.

 

קויוטה.png
Feather
Feather 7
Feather 6
Feather
Feather 5
מנדלת חרוזים אינדיאנית.png
א מ א   א ד מ ה
א ב א   ש מ י ם
bottom of page