גם אם היום זה לא היום שלך, אל דאגה
מחר תזרח שמש חדשה
Remind
תקשורת עם אחרים מתוך חיבור לעצמי
1. חיבור לעצמי – חיזוק האינדיבידואל
2. חיבור חברתי – החלשת האינדיבידואליות ופיתוח קשרים חברתיים
3. האינדיבידואל מביא את החדש לחברה
4. החברה משמרת ומנציחה את החידושים של האינדיבידואל
על-מנת לפתוח את זה :
1. חיבור לעצמי – חיזוק האינדיבידואל.
2. חיבור חברתי – החלשת האינדיבידואליות ופיתוח קשרים חברתיים
אשר יכולים לעזור אף לאינדיבידואל לגדול, לצמוח ולהתפתח.
3. האינדיבידואל מביא את החדש לחברה
כי הוא מיוחד וזה נראה כי היכולת של האינדיבידואל להיות בתנאי בידוד מעודדת את האינדיבידואל
בכיוונים המיוחדים לו ונותנת למעבדת המחקר הפלנטרית אשר בה האינדיבידואל מבודד
ליצור את התנאים המתאימים לקבלה ויצירה של דברים חדשים.
לפיכך,
האינדיבידואל מביא את החדש לחברה אבל הוא לא מעורבב מבחינה חברתית בדרך המקובלת.
אילו היה האינדיבידואל מעורבב מבחינה חברתית בדרך המקובלת הוא לא היה אינדיבידואל
(מקורי ואותנטי ואינדיבידואלי ו...)
ולכן, האינדיבידואל לא היה יכול להביא את החדש ואת המיוחד ואף לשמרו בתנאי מעבדה מבודדים
כדי לתת לדברים קטנים ומעודנים אשר מגיעים להיות יכולים לצמוח ולהתפתח במרחב גדילה מוגן
עוד לפני שהם נחשפים לחברה.
החברה יכולה לתת הרבה משוב לפיתוחי האינדיבידואל כמו גם ממש להתנגד לדברים חדשים
המגיעים עם האינדיבידואל, לפיכך במקרים רבים דברים חדשים צריכים להישמר בתנאים מגנים
כאשר הם מוסתרים מעיניי החברה...
(יש לכך הרבה דוגמאות מהמצאותיו של ניקולא טסלה דרך ידע אזוטרי ואפילו עד החוקים על קפה או הסיפור על היצורים השומרים של הג'ונגל בספר 'רופא לבן אלים שחורים')
ובקיצור,
החברה מנסה להשתמש ביכולות ובכישורים של האינדיבידואל למטרותיה
(תחרותיות ורווחיות וכיוצ"ב) או גורמת לדברים להיות שחוקים מפאת שימוש יתר
או מתנגדת לחידושים ומנסה להעלים אותם כי הם לא מתאימים למטרות רווח – הון וכד'..
כמו שמרנות חברתית - קונפורמיזם.
ובכן,
4. החברה משמרת ומנציחה את החידושים של האינדיבידואל
על-ידי כך שבזיכרון הכללי זה נחרת וכך יש לזה סיכוי טוב יותר להישמר ברישום האסטראלי הכללי של האנושות...
וכמו כן בתגובה החיובית והמשוב של החברה לאינדיבידואל החברה נותנת לאינדיבידואל את הרצון להמשיך בדרכו המיוחדת.
גם דרך התנגדות. (אתה נשען על מה שמתנגד לך...)
על-מנת לשמור על האינדיבידואל בתוך החברה ועל החברה בחברה אשר יש בה אינדיבידואליים
אנחנו נזקקים לחיבורים חדשים בין אינדיבידואליים שונים כך שאינדיבידואליים שונים יוכלו להיפגש לעתים.
אבל, לא להיות מושפעים מדיי כמו גם לא להפריע להתבטאויות של כל אינדיבידואל בקבוצה.
חשוב לציין כי אנחנו נזקקים למפגשים קבוצתיים בהם מטרת המפגשים היא בנושא הכללי
כמו למשל "התפתחות ומודעות".
אנחנו יכולים ליצור מרחבי מפגש שונים, בהם כל אחד מחברי הקבוצה יפגוש
את האחרים מדיי פעם...אולי לא תמיד כולם ייפגשו עם כולם אבל המפגשים השונים
אשר יהיו לחברי הקבוצה הקולקטיבית מדיי פעם יוכלו לייצר אינטראקציה חברתית
אינטראקציה זאת חשובה גם לאינדיבידואליים השונים וליכולתם להתפתח
האינטראקציה החברתית מאפשרת התערבבות עם גורמים שונים והשפעות שונות כמו למשל :
1. היכולת להתבטא ולהגשים, משוב והכרה ושיקוף כמו גם הוקרה ותחושת ערך עצמי.
2. איסוף רעיונות חדשים והתייחסויות שונות – שונות מכול מה שיכול האינדיבידואל לאסוף בעצמו,
כי הם נאספו על-ידי אינדיבידואלים שונים, והרחבת התמונה של האינדיבידואל לתוך השקפות
ונקודות מבט אחרות בעזרת אינדיבידואלים אחרים ושאלותיהם ו/או תשובותיהם...
לעתים גם בגלל הצורך והדרישה שלהם למשהו שיש לאינדיבידואל זה או אחר
או להפריה הרעיונית וסיעור המוחות אשר יכולים לקרות במפגשים ביניהם.
3. התפקיד של האדם בתוך הקבוצה הנו הפקדה נוספת המוסיפה לתחושת הערך העצמי.
4. ההשפעה הקבוצתית צריכה להינתן במנות קטנות כי אם האינדיבידואל נחשף ליותר מדיי
חברתיות יש לכך השפעה חזקה מאוד עליו וככול שהוא נחשף יותר הוא יכול לאבד תחושת
האינדיבידואליות שלו או את רצונו לפגוש את הקבוצה והחברה.
5. מה שמגיע להלן זה התפתחות של עץ....
על הגזע של העץ אנחנו כותבים למשל
"מפגשים אנושיים למען התפתחות עצמית מודעת והתבוננות עצמית"
ואז יש כמה וכמה עצים ולהם ענפים שונים המגיעים לענפונים...
העצים והענפים יכולים להיפגש כל אחד ואחת עם כל האחרים,
אך יכול להיות צורך לערבב את האינדיבידואליים השונים מדיי-פעם
כדי שתהיה להם אפשרות ליצירת קשרים חדשים.
כל אחד מן העצים יכול ליצור קשר ולהגיע גם לעצים אחרים...
* רעיון זה מחייב את האינדיבידואל ליצור קשר וגם את הקבוצה ליצור קשר עם האינדיבידואל.
כרגע במצב האנושי הנוכחי זה נראה כי עומדות לפנינו כמה בעיות עיקריות :
א. האינדיבידואל לא יכול ליצור את הקשר עם הקבוצה מסיבות שונות כמו זה שהוא לא יודע היכן
היא נמצאת, אולי הוא לא יודע לאיזה קבוצה הוא היה רוצה להשתייך ואולי אין לו מושג איך ליצור
קשר וחיבור עם הקבוצה וגם אולי הוא בכלל לא מרגיש ויודע כי חסרה לו קבוצה.
ב. הקבוצה מתקשה לשמור על קשר עם האינדיבידואל כי הקבוצה מסתפקת בחבריה הקיימים
ולא מודעת לחוסר של חברים בתוכה או לא יודעת איך וכיצד לפנות לחברים חדשים וכמו כן
הקבוצה מתקשה לשמור על קשר עם חבריה כי אין לה אחראיות אישית אלא רק אחראיות
קבוצתית, אחריות להישרדות קבוצתית בנויה על שמירה על הקולקטיב ולא על שמירת קשר
עם האינדיבידואל.
ג. למה הקבוצה מתקשה לשמור על קשר עם האינדיבידואל ?
זה יכול להיות מכמה סיבות... :
* הקבוצה מתקשה לזהות את האינדיבידואליים,
* לא תמיד האינדיבידואל עצמו יודע על האינדיבידואליות המיוחדת לו.
* קשה מאוד לדעת לזהות אינדיבידואליים או ללמד מישהו לזהות אינדיבידואלים וגם אם הוא מזהה
אותם האינדיבידואליים סובלים גם הם מן האפיונים הרגילים של "תסביך נחיתות / שיגעון גדלות".
* כמו כן גם מאוד יכול להיות שהקבוצה תחפש אחר אינדיבידואל שייתן לה את הצורך שהיה לה
בעבר, אבל האינדיבידואל הזה מגיע עם קודים של העתיד והקבוצה עדיין משמרת את הקודים
איתם היא הגיעה מן העבר כמו רוב הקבוצות הדתיות שלא יסמיכו עד היום את הנשים לתפקידי רבנות או
כמורה וכד'.
ד. מן הראוי לציין כי גם כאשר הקבוצה מזהה את האינדיבידואל ואפילו רוצה ליצור עמו קשר
או לחלופין לשמור עמו קשר, האינדיבידואל מתקשה להישאר בקבוצה או להיות משויך אליה לאורך זמן.
זה נראה שבמפגש אנושי יש אפשרות לחיבורים חדשים וגילויים בתוך מה שנקרא
"הקו השני של העבודה" כלומר 'עבודה ביחד עם אנשים נוספים'...
ב-'עבודה' מתוארים 3 קווים :
הקו הראשון : 'עבודה עם עצמך' ,
הקו השני : 'עבודה עם אחרים',
הקו השלישי : 'עבודה למען העבודה'.
Fabeni-Remind
15.9.2018