ע
האות ע' מתארת את העין המשמשת לראיה ונשמעת בצורת הביטוי כאות גרונית חוככת קולית היא גם אות הקשורה לשמיעה,
העין היא האות של המייצגת את העין השלישית היכולה להיפתח בדרך של התפתחות אישית ומתארת את האדם אשר יש לו תודעה,
והמילה תודעה היא תודה – ע', ע' לערות ולמודעות ועוצמה וערנות, עם העין האנושית ניתן לראות את כל העולמות, הנגלים והנסתרים.
ע
עם עין אפשר לראות ואת האות ע' אפשר לשמוע
העולם גדול ורחב ואפשר אותו לגמוע
כן, לעתים הערך העיקרי הוא עוצמה וכוח
והעיקר לי זה בעומקו של עולמי עוד ועוד לנגוע
ובתוכי עצמי לגלות עוצמות וגם מרגוע
ואת השקט העוצמתי
עושר ועדנת מנת חלקי
ויש גם עין טובה וגם עין רעה
ואת העין שהיא בכלל ביצה
ויש עין לסורגת על המסרגה
ויש עין על-פי מידה ומדידה
ואת זה אשר נותן עינו בכוס ולוגם לגימה
ועין המצלמה בכיוון העדשה
ועין המעיין מי תהום עמוקים מפכה
ואין כעמיתי הוא עמית ורע לי לחברה
כי מן עפר באנו ולעפר נשוב
מערפיליות הנצח עוצמת רוחנו תנשוף
בתפילת ערבית נעלעל לעת ערב ונשיר בערגה ועצב
ובעורך מקיץ ער למראשות רגבי עפר הדרך
עקלקלות פניותיה ומשעוליה נסתרות
ועוגמת נפשנו לא תחדל להשתאות
עייני לא צרה תהיה בהולכים בתלם
בעיוורון למסע העקלתון ונפתוליו שהביאוני הנה
למעלה מעלה נעפיל במסע לנצח
ולעת ערב יגעים ועמלים נישן לבטח
עבודת יומנו ומעוז אמונתנו
תתברך דרכנו ותשקיט עוגמת נפשנו
להשיל את הקליפות ולהיוותר במערומינו
עירומים בתום דרכנו חשופים ונקיים כעוללים
עוד מעט אליך כבר שבים והולכים.
Remind
תרגום למחקר קבלי עתיק
אשר קובץ בידי אליאס קוורץ ממומחי האגודה התיאוסופית :
אלפא ביתא
ע – E
עין – מסמלת לשמוע – שמיעה, האות המייצגת את אוזן האדם ואת החלקים הפנימיים שלה,
והיא הינה אות וסמל לכול הרעשים והצלילים אשר אי אפשר להבחין בהם. כל דבר אשר הוא הינו חסר או שנשללה ממנו ההרמוניה.
זאת האות המייצגת גם את חלל החזה.
מבחינה לשונית זה המייצג של התחושה החומרית. ואת אימז' הדמות של ריקנות ואפסיות – כלומיות,
וזה יכול לשמש כדי לתאר כל דבר ריקני וסוטה או נמוך ורמאי ועקום ומכופף.
בגימטרייה – 70.